Allt du behöver veta om din faktura
Har du frågor kring din faktura? Här har vi samlat svar på de vanligaste fakturafrågorna. Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på 075-100 03 10 alternativt via customerinvoice@globalconnect.se
I vår kundportal kan du se tjänster och fakturor samt se och lägga felanmälan. Du hittar portalen, samt frågor och svar här nedan.
Vanliga frågor & svar kring faktura
Hur kommer jag åt mina uppgifter via kundportalen?
Kontakta Kundservice för mer information om inloggningsförfarandet. Se ovan för våra kontaktuppgifter.
Vad avser min faktura?
På sida två i fakturautskicket kan ni som kund se en specifikation gällande vad som avses.
Jag behöver ändra fakturaadress, hur gör jag?
Kontaka oss via uppgifterna ovan och ange till vilken adress ni önskar få fakturorna till.
Kan ni skicka fakturor till en e-post adress?
Ja det kan vi. Fakturor mailas ut i PDF format. Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange till vilken e-post adress ni önskar få fakturorna till.
Kan ni skicka EDI-faktura?
Ja, vi kan skicka EDI-fakturor till företag och organisationer via standarderna Peppol eller SveFaktura. Kontakta oss via uppgifterna ovan och uppge era EDI-uppgifter så kan vi aktivera EDI-faktura.
Kan ni skicka ut en fakturakopia?
Fakturor kan ni själva se i kundportalen. Därifrån kan ni även skriva ut en kopia på fakturan.
Kan jag få ett detaljunderlag för min faktura?
Ni kan få detaljunderlag via excelspecifikation som komplement till fakturorna. Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange kundnummer samt den epostadress som ni önskar få specifikationen skickad till.
Hur får jag en överblick över mina avtal och fakturor?
Via vår kundportal så kan ni få en samlad bild över era fakturor.
Vanliga frågor & svar kring betalning
Var kan jag hitta era bankuppgifter?
Bankuppgifterna framgår i sidfoten på fakturan.
Min faktura motsvarar inte avtalet?
Om ni anser att fakturabeloppet eller ingående tjänster inte motsvarar avtalet så kan ni skapa ett ärende för fakturan via kundportalen. Ni kan även kontakta oss via uppgifterna ovan.
Jag har en kreditfaktura, hur utnyttjar jag den?
Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange fakturanumret på både kreditfakturan samt önskad debetfaktura.
Kan jag få en kreditfaktura utbetald och pengar insatta på ett konto?
Ja, det går bra. Kontakta oss via uppgifterna ovan ange vilken kreditfaktura det gäller samt bankuppgifter för utbetalning.
Min faktura har förfallit
Du kommer att få en påminnelsefaktura efter åtta dagar till din postala adress. Om du inte fått den postala påminnelsen så kan du kontrollera dina adressuppgifter via kundportalen.
Min faktura har gått till inkasso
Om fakturan inte betalats trots påminnelser så går fakturan till inkasso och hanteras därefter av Intrum. Vänligen kontakta Intrum för mer information.
Vanliga frågor & svar kring avtal
Jag behöver en kopia på vårt avtal. Hur får jag tillgång till det?
Avtal med mera hittar ni i kundportalen.
Kan man överlåta avtalet?
Ja, mot en administrativ avgift om 5 000 SEK (exklusive moms) för hanteringen av överlåtelsen som faktureras den nya avtalsparten. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.
Hur lång uppsägningstid har vi på vårt avtal?
GlobalConnect tillämpar tre hela kalendermånaders uppsägningstid efter att avtalstiden gått ut.
Jag vill säga upp mitt avtal/förbindelse. Hur gör jag?
Ni behöver fylla i och skriva under en uppsägningsblankett som ni sen skickar in via kontaktuppgifterna ovan. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.