Faktura

Allt du behöver veta om din faktura

Har du frågor kring din faktura? Här har vi samlat svar på de vanligaste fakturafrågorna. Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på 075-100 03 10 alternativt via customerinvoice@globalconnect.se

I vår kundportal kan du se tjänster och fakturor samt se och lägga felanmälan. Du hittar portalen, samt frågor och svar här nedan.

Vanliga frågor & svar

  • Kan ni plocka bort påminnelseavgiften på fakturan?

    Nej, om inget fel är gjort från vår sida. Är fakturan inte betald i tid så läggs det på en påminnelseavgift på 60 SEK på nästkommande faktura.

  • Kan ni återkalla inkasso?

    Det beror på orsaken till att fakturan har gått till inkasso. Vänligen kontakta customerinvoice@globalconnect.se och ange fakturanummer så kan vi bedöma om skäl finns att återkalla ett inkassokrav.

  • Hur lång uppsägningstid har vi på vårt avtal?

    GlobalConnect tillämpar generellt tre hela kalendermånaders uppsägningstid om avtalstiden gått ut.

  • Kan ni skicka ut en fakturakopia?

    Fakturor kan ni själva se i kundportalen https://customerportal.globalconnect.se/. Därifrån kan ni även skriva ut en kopia på fakturan.

  • Kan ni skicka EDI-faktura?

    Ja, maila berörda uppgifter till customerinvoice@globalconnect.se så kan vi aktivera EDI-faktura.

  • Kan man överlåta avtalet?

    Ja, men en administrativ avgift om 5 000 SEK (exklusive moms) för hanteringen av överlåtelsen faktureras den nya avtalsparten. Blanketten finns att ladda ner via Kundportalen https://customerportal.globalconnect.se/

  • Kan vi flytta fram förfallodatum på en faktura?

    I undantagsfall så kan vi flytta fram förfallodatum men det avgörs från fall till fall. Vänligen maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange anledningen till att ni önskar flytta fram förfallodatum.

  • Jag behöver ändra fakturaadress, hur gör jag?

    Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange till vilken adress ni önskar få fakturorna till.

  • Kan ni skicka fakturor till en e-post adress?

    Ja det kan vi. Fakturor mailas ut i PDF format. Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange till vilken e-post adress ni önskar få fakturorna till.

  • Jag har en kreditfaktura, hur utnyttjar jag den?

    Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange fakturanumret på både kreditfakturan samt fakturanumret på den faktura som ni vill betala/delbetala med krediten.

  • Kan jag få en kreditfaktura utbetald och pengar insatta på ett konto?

    Ja, det går bra. Maila vilken kreditfaktura det gäller och bankuppgifter till customerinvoice@globalconnect.se.

  • Jag behöver en kopia på vårt avtal. Hur får jag tillgång till det?

    Avtal mm hittar ni på kundportalen https://customerportal.globalconnect.se/.

  • Vad avser min faktura?

    På sida två i fakturautskicket kan ni som kund se en specifikation gällande vad som avses.

  • Jag vill säga upp mitt avtal/förbindelse. Hur gör jag?

    Ni måste fylla i och skriva under en uppsägningsblankett som ni sen skickar in till customerinvoice@globalconnect.se. Blanketten finns att ladda ner via Kundportalen https://customerportal.globalconnect.se/