Allt du behöver veta om din faktura

Har du frågor kring din faktura? Här har vi samlat svar på de vanligaste fakturafrågorna. Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på 075-100 03 10 alternativt via customerinvoice@globalconnect.se

I vår kundportal kan du se tjänster och fakturor samt se och lägga felanmälan. Du hittar portalen, samt frågor och svar här nedan.

Vanliga frågor & svar

Nej, om inget fel är gjort från vår sida. Är fakturan inte betald i tid så läggs det på en påminnelseavgift på 60 SEK på nästkommande faktura.

Det beror på orsaken till att fakturan har gått till inkasso. Vänligen kontakta customerinvoice@globalconnect.se och ange fakturanummer så kan vi bedöma om skäl finns att återkalla ett inkassokrav.

GlobalConnect tillämpar generellt tre hela kalendermånaders uppsägningstid om avtalstiden gått ut.

Fakturor kan ni själva se i kundportalen. Därifrån kan ni även skriva ut en kopia på fakturan.

Ja, maila berörda uppgifter till customerinvoice@globalconnect.se så kan vi aktivera EDI-faktura.

Ja, men en administrativ avgift om 5 000 SEK (exklusive moms) för hanteringen av överlåtelsen faktureras den nya avtalsparten. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.

I undantagsfall så kan vi flytta fram förfallodatum men det avgörs från fall till fall. Vänligen maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange anledningen till att ni önskar flytta fram förfallodatum.

Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange till vilken adress ni önskar få fakturorna till.

Ja det kan vi. Fakturor mailas ut i PDF format. Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange till vilken e-post adress ni önskar få fakturorna till.

Maila till customerinvoice@globalconnect.se och ange fakturanumret på både kreditfakturan samt fakturanumret på den faktura som ni vill betala/delbetala med krediten.

Ja, det går bra. Maila vilken kreditfaktura det gäller och bankuppgifter till customerinvoice@globalconnect.se.

Avtal med mera hittar ni i kundportalen.

På sida två i fakturautskicket kan ni som kund se en specifikation gällande vad som avses.

Ni måste fylla i och skriva under en uppsägningsblankett som ni sen skickar in till customerinvoice@globalconnect.se. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.

Kan mitt företag få fiber?

Med ett bredband via egen fiber slipper ditt företag krångel, får den snabbaste hastigheten och tryggaste uppkopplingen.