Privat Företag

Vill du beställa fiber eller aktivera dina tjänster? Växla till privat (tidigare IP-Only)

Allt du behöver veta om din faktura

Har du frågor kring din faktura? Här har vi samlat svar på de vanligaste fakturafrågorna. Om du inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på 075-100 03 10 alternativt via customerinvoice@globalconnect.se

I vår kundportal kan du se tjänster och fakturor samt se och lägga felanmälan. Du hittar portalen, samt frågor och svar här nedan.

Vanliga frågor & svar kring faktura

Kontakta Kundservice för mer information om inloggningsförfarandet. Se ovan för våra kontaktuppgifter.

På sida två i fakturautskicket kan ni som kund se en specifikation gällande vad som avses.

 

Kontaka oss via uppgifterna ovan och ange till vilken adress ni önskar få fakturorna till.

Ja det kan vi. Fakturor mailas ut i PDF format. Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange till vilken e-post adress ni önskar få fakturorna till.

Ja, vi kan skicka EDI-fakturor till företag och organisationer via standarderna Peppol eller SveFaktura. Kontakta oss via uppgifterna ovan och uppge era EDI-uppgifter så kan vi aktivera EDI-faktura.

Fakturor kan ni själva se i kundportalen. Därifrån kan ni även skriva ut en kopia på fakturan.

Ni kan få detaljunderlag via excelspecifikation som komplement till fakturorna. Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange kundnummer samt den epostadress som ni önskar få specifikationen skickad till.

Via vår kundportal så kan ni få en samlad bild över era fakturor.

Vanliga frågor & svar kring betalning

Bankuppgifterna framgår i sidfoten på fakturan.

Om ni anser att fakturabeloppet eller ingående tjänster inte motsvarar avtalet så kan ni skapa ett ärende för fakturan via kundportalen. Ni kan även kontakta oss via uppgifterna ovan.

Kontakta oss via uppgifterna ovan och ange fakturanumret på både kreditfakturan samt önskad debetfaktura.

Ja, det går bra. Kontakta oss via uppgifterna ovan ange vilken kreditfaktura det gäller samt bankuppgifter för utbetalning.

Du kommer att få en påminnelsefaktura efter åtta dagar till din postala adress. Om du inte fått den postala påminnelsen så kan du kontrollera dina adressuppgifter via kundportalen.

Om fakturan inte betalats trots påminnelser så går fakturan till inkasso och hanteras därefter av Intrum. Vänligen kontakta Intrum för mer information.

Vanliga frågor & svar kring avtal

Avtal med mera hittar ni i kundportalen.

Ja, mot en administrativ avgift om 5 000 SEK (exklusive moms) för hanteringen av överlåtelsen som faktureras den nya avtalsparten. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.

GlobalConnect tillämpar tre hela kalendermånaders uppsägningstid efter att avtalstiden gått ut.

Ni behöver fylla i och skriva under en uppsägningsblankett som ni sen skickar in via kontaktuppgifterna ovan. Blanketten finns att ladda ner via kundportalen.

Kan mitt företag få fiber?

Med ett bredband via egen fiber slipper ditt företag krångel, får den snabbaste hastigheten och tryggaste uppkopplingen.