Etraveli

Etraveli skriver avtal med GlobalConnect – får molnbaserat kontaktcenter över hela koncernen.

Nu utökar vi samarbetet med onlineresebyrån Etraveli och sätter upp ett molnbaserat kontaktcenter åt dem. Avtalet sträcker sig fram till 2024.

Etraveli, med varumärken som Flygresor.se, Seat24 och Supersaver, får därmed en och samma lösning över hela koncernen – något som de saknat. Bland annat kommer det att underlätta kundkontakten och leda till större möjligheter att skala upp kapaciteten när det behövs.

– Vi är aktiva i närmare 80 länder och har tidigare förvärvat bolag i flera olika regioner som har haft olika systemlösningar. Det har visserligen varit kompetenta lösningar, men att vi konsoliderar till ett gemensamt integrerat system kommer öka effektiviteten och ge oss förutsättningar att ge ännu bättre support till våra kunder, säger Mikael Örtelind, CTO på Etraveli.

Den tekniska lösningen är Genesys Purecloud som implementerats på ovanligt kort tid enligt Mikael. I normala fall tar det upp till sex månader att bli startklar med den här typen av storskaliga lösningar men redan efter två månader har närmare 200 kundtjänstmedarbetare installerats. När allt är klart ska totalt 500 kundtjänstmedarbetare vara på plats.

Etraveli har sedan tidigare samarbetat med GlobalConnect inom ett flertal områden.

– Vi känner oss absolut väldigt trygga med GlobalConnect. Ytterligare en fördel med ett utökat samarbete är att vi får möjlighet till support på samtliga delar av vår it-infrastruktur, oavsett vad det gäller.

Regina Donato Dahlström, vd på GlobalConnect kommenterar:

– Etraveli är ett oerhört spännande och piggt företag med några av resebranschens mest välkända varumärken. Att vi numera samarbetar över ännu fler områden och får vara en del av en så här viktig implementering är både hedrande och inte minst väldigt roligt, säger Regina Donato Dahlström.