Benify

Benify – ett av många företag som upptäckt fördelarna med Genesys Cloud® från GlobalConnect

Vanliga telefonsamtal, sms, mail, chat eller sociala media? Hur kommunicerar du med dina kunder? Kanske använder du en kombination av några, eller alla. Benify är ett av många företag som använder sig av ett antal olika sätt att kommunicera med sina kunder. Eller rättare, med sina kunders anställda, de som använder sig av Benifys olika tjänster.

Personalförmåner, kvittoredovisning och lönebesked. Inte direkt de där sakerna som får HR-avdelningar och anställda att spontant brista ut i högljutt jubel. Samtidigt är det en förutsättning för att få saker och ting att fungera. Om det inte gör det blir det minst sagt väldigt rörigt, och i längden ohållbart.

Vore det inte bättre om det fanns en teknisk lösning som kunde hantera alla de här delarna av företagandet som på riktigt bidrar till att bli en mer attraktiv arbetsgivare? Just den frågan ställde sig tre kompisar i Göteborg någon gång under 2004. Allt annat är historia som man brukar säga. Idag har Benify tusentals kunder, miljoner användare och hundratals egna anställda över hela världen, och man växer fortfarande. Kundlistan är minst sagt imponerande med några av Sveriges, och världens, största företag. Fortfarande med den på pappret enkla inställningen att göra vardagen mindre krånglig för sina kunder, deras anställda.

E-bok: Sju steg – så levererar ni framtidens digitala kundservice.

En stor del av framgången ligger i hur de valt att sköta sina kontakter med alla de miljoner människor som varje dag använder deras tjänster. Det ska vara enkelt att hitta de personalförmåner man erbjuds, och lika enkelt att utnyttja dem inom de aktuella regelverken. På samma sätt ska det vara enkelt att redovisa sina kvitton och de utlägg man haft, och snabbt få ersättning för dem. Sist men absolut inte minst, måste det också vara enkelt för handläggarna på Benify att hantera alla de kontakter man har med användarna, som är miljoner till antalet alltså.

Här kommer tjänsten Genesys Cloud® från GlobalConnect in i bilden som gör det lättare för Benify att leverera en kundupplevelse i världsklass. Att valet föll på just oss som leverantör avgjordes till stor del av vår snabba hantering. Vårt mål är alltid att implementeringen ska vara gjord och att allt är igång och fungerar inom 30 dagar. Och så blev det även i fallet med Benify.

I Benifys fall har till exempel användandet av vår lösning lett till att man kunnat effektivisera arbetet med kvittohantering så att den ryms inom tre steg. Vilket i sin tur lett till riktigt stora besparingar, i både tid och pengar. Dessutom, vilket är en enorm fördel för alla användare av tjänsten, har man alltid full kontroll på de olika ärenden som kommer in via någon av alla de olika kontaktvägarna. Som användare behöver man inte oroa sig för att behöva ”börja om från början och berätta sin historia igen” även om man växlar mellan olika kontaktvägar.

Alla de tjänster som Benify erbjuder ryms inom en lättmanövrerad medarbetarportal som är tillgänglig dygnet runt och överallt. I datorn på jobbet, paddan hemifrån eller i mobilen på väg mellan olika uppdrag. Alltid uppdaterad och alltid tillgänglig. Vi vill inte påstå att vi är avgörande för Benifys framgångar, men vi känner oss definitivt som en viktig del av att eliminera en hel del av det krångel som var hela idén när företaget grundades.

Upptäck fördelarna med Genesys Cloud från GlobalConnect i den interaktiva demon.