Systembolaget

Fiber hjälper System­bolaget med ännu bättre service.

Fiberutbyggnad gör det möjligt för Systembolaget att ge ännu bättre service till sina kunder. Avtalet med GlobalConnect gäller nätinfrastruktur; från lokala nätverk och trådlöst nätverk i butikerna till det nationella fibernätet.

Ökad kapacitet och högre tillgänglighet
– Genom satsningen säkrar vi på ett kostnadseffektivt sätt Systembolagets nätinfrastruktur för att möta våra framtida utmaningar. Den omfattande fiberutbyggnaden innebär ökad kapacitet och högre tillgänglighet. Utbyggnaden är en del i vår fortsatta utveckling mot att överträffa våra kunders förväntningar och ge ännu bättre service, säger Mattias Forsberg, IT-direktör, Systembolaget.

Om Systembolaget

Systembolaget har cirka 430 butiker, 500 ombud och 5400 anställda i Sverige. Antalet butiksbesök är drygt 120 miljoner per år.