Nyheter / Små og mellomstore bedrifter har også krav på et høyt sikkerhetsnivå

Hvordan beskytter du din virksomhet mot de utallige formene for nettkriminalitet som lurer der ute, uten å bruke for mye tid på hjemmelagde brannmurer og komplisert teknologi? GlobalConnect sine to sikkerhetspakker for SmartFiber er løsningen på spørsmålet.

Vi tror mange eiere og IT-ledere i små og mellomstore bedrifter kan kjenne på frykt for nettkriminelle.

Enten om det er beryktede ransomware-angrep der bedriftsdata blir tatt som gissel for løsepenger, eller at ansatte besøker nettsider med skadelige koblinger. Vi vet at nettkriminelle kontinuerlig skanner nettet og slår til når de kommer over sårbare selskaper.

Vår erfaring viser at bedrifter er opptatte av forretningsutvikling, og er derfor på leting etter en effektiv og ukomplisert sikkerhetsløsning. De trenger en løsning som beskytter nettverket sitt og de viktige dataene som ligger på det.

Mindre selskaper, uten en dedikert sikkerhetsavdeling, har også rett til et høyt sikkerhetsnivå uten å måtte gjennom en lang og komplisert kjøpsprosess som stiller krav til kunnskap om en rekke tekniske forviklinger.

Mange leverandører av sikkerhetsløsninger tror at mindre bedrifter trenger en enklere versjon av produktene store selskaper benytter seg av. I virkeligheten trenger de sikkerhetsløsninger som er mer tilgjengelig og forutsigbare, men samtidig opprettholder det samme sikkerhetsnivået som større bedrifter har behov for.

GlobalConnects SmartFibertjeneste samler alt et moderne digitalt selskap trenger (internett, brannmur, backupforbindelse, WiFi med gjestenettverk m.m.) i én boks hvor all programvare oppdateres automatisk. Nå også med utvidede sikkerhetspakker. Les mer om SmartFibertjenestene våre her.

To sikkerhetspakker. Helt enkelt.

For våre kunder med SmartFiber har vi vidreutviklet sikkerhetstilbudet til å inkludere to nye sikkerhetspakker: Utvidet sikkerhet, som gir ekstra sikkerhet til virksomhetens eget nettverk, og Sikkert hjemmekontor, som gjør det sikkert å logge på nettverket utenfra, eksempelvis under et kundebesøk, under togreisen eller fra en kafé. Eller noe som har gjort seg svært gjeldene og som vi ser er kommet for å bli; å kunne logge sikkert på virksomhetens nettverk hjemmefra.

En mindre virksomhet vil alltid «henge litt bak» når det kommer til cyberkriminelle metoder fordi det er en heltidsjobb å holde seg oppdatert på trusselbildet

Hos GlobalConnect har vi heldigvis eksperter som både interesserer seg for oppbygningen av gode sikkerhetsløsninger og som har kunnskap om alle detaljene. Dessuten er vi en del av et globalt sikkerhetssystem med blant annet døgnovervåkning av mistenkelige websider og IP-adresser og markerer disse som mulige sikkerhetstrusler, slik at de ikke får adgang gjennom en oppdatert brannmur»

Tid (og sikkerhet) er penger

Vi definerer tre kjente utfordringer som de nye sikkerhetspakkene Utvidet sikkerhet og Sikkert hjemmekontor har løst:

• Forutsigbarhet: GlobalConnects eksperter overvåker cybertrusler 24/7 og setter sammen din løsning slik at din bedrift har best mulig beskyttelse.
  • Spar tid: GlobalConnects Next Generation Firewall i Extended Security oppdateres automatisk slik at dere kan bruke tiden på forretningsutvikling.
  • Unngå kompliserte installasjoner: De utvidede sikkerhetspakkene krever ingen installasjon, ingen ekstra maskinvare og ingen tekniker med ugunstige arbeidstider. Dette tilbyr vi som programvareoppdateringer i SmartFiber-boksen selskapet allerede har.

Trenger din bedrift hjelp med IT-sikkerhet? Ta kontakt med oss!