Presse / Pernille Erenbjerg trer inn i GlobalConnect/IP-Onlys styre

Pernille Erenbjerg, tidligere administrerende direktør i TDC, trer inn i GlobalConnect/IP-Onlys styre. Sammen med resten av styret og konsernledelsen vil hun bidra til å realisere selskapets ambisjon om å bli den ledende leverandøren av digital infrastruktur i Nord-Europa.

Pernille Erenbjerg sitter i styret hos Nordea, Genmab og teleselskapet Milicom og hun er adjungeret professor ved Copenhagen Business School. Hun har hatt en rekke lederstillinger i løpet av 15 år i TDC.

”Jeg er utrolig glad for at Pernille nå er en del av styret. Vår ambisjon om å bli Nord-Europas ledende leverandør av digital infrastruktur er ambisiøs og jeg er overbevist om at Pernille, med sin omfattende bransjeerfaring og erfaring med å lede transformasjoner, er den rette til å utfordre oss og sikre riktig kurs slik at vi kan utfordre markedet”, sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect/IP-Only.

Den øvrige konsernledelsen i GlobalConnect/IP-Only består av:

• Eric Elzvik, styreleder
  • Marco Visser
  • Per Morten Torvildsen
  • Masoud Homayoun
  • Daniel Perez

Tidlig i 2020 fusjonerte GlobalConnect med svenske IP-Only. Den nye organisasjonen har en unik posisjon i regionen som den eneste leverandøren som dekker økende etterspørsel fra bedrifter og offentlige institusjoner om stabile og sikre ende-til-ende-forbindelser i hele Nord-Europa. Fusjonen har også fremskyndet selskapets strategi hva gjelder fiber til private hjem.

GlobalConnect/IP-Only er et ledende teknologi- og telekommunikasjonsselskap i Nord-Europa. Konsernet leverer helhetlige løsninger fra jord til sky basert på egen infrastruktur, som består av 58.000 km fibernettverk og datasenter på 27.000 kvadratmeter i Danmark, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 27.000 bedriftskunder i konsernet og 283.000 privatkunder i Sverige og Norge.

GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.600 ansatte og en samlet omsetning på over EUR 500 millioner i 2019.