Fiber til private

Vil du bestille fiber til din hjemmeadresse? Skift til GlobalConnect Privat (tidligere Onefiber)

Presse / Pernille Erenbjerg indtræder i GlobalConnect/IP-Onlys bestyrelse

Pernille Erenbjerg, tidligere administrerende direktør i TDC Group, er netop indtrådt i bestyrelsen hos GlobalConnect/IP-Only. Sammen med den øvrige bestyrelse og koncernledelse skal hun være med til at realisere ambitionen om at skabe den førende leverandør af digital infrastruktur i Nordeuropa.

Pernille Erenbjerg sidder i bestyrelsen hos Nordea, Genmab og teleselskabet Milicom og er adjungeret professor ved Copenhagen Business School. Hun har haft en række lederstillinger i løbet af 15 år i TDC.

”Jeg er utrolig glad for, at Pernille nu bliver en del af bestyrelsen. Vores ambition om at blive Nordeuropas førende leverandør af digital infrastruktur er ambitiøs, og jeg er overbevist om, at hun med sin omfattende brancheerfaring og erfaring med at lede transformationer er den helt rette til at udfordre os og sikre den rette kurs for, at vi kan udfordre markedet,” siger Martin Lippert, administrerende direktør i GlobalConnect/IP-Only.

Den øvrige koncernbestyrelse i GlobalConnect/IP-Only består af:

• Eric Elzvik, formand
  • Marco Visser
  • Per Morten Torvildsen
  • Masoud Homayoun
  • Daniel Perez

I starten af 2020 fusionerede GlobalConnect med svenske IP-Only. Den nye organisation har en unik position i regionen som den eneste leverandør, der kan imødekomme en stigende efterspørgsel fra virksomheder og offentlige institutioner på stabile og sikre end-to-end forbindelser på tværs af Nordeuropa. Fusionen har desuden accelereret GlobalConnects strategi om levering af fiber til private hjem.

GlobalConnect/IP-Only er et førende teknologi- og datakommunikationsselskab i Nordeuropa. Koncernen leverer helhedsløsninger fra jord til sky baseret på egen infrastruktur, der består af 84.500 km fibernetværk og 27.000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Norge, Sverige og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 28.000 erhvervskunder og leverer også højhastigheds fibernetværk til 283.000 privatkunder i Sverige og Norge.

GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.700 medarbejdere og en samlet omsætning på mere end EUR 550 millioner i 2019.

Kan din virksomhed få fiber?

Indtast firmanavn eller CVR-nummer og tjek om din virksomhed også kan få alle fordelene ved lynhurtigt fibernet.