Nyheter / HomeNet først i Norge med 10 Gbit/s til privatmarkedet

Som den første bredbåndsleverandøren i Norge lanserer HomeNet 10 Gbit/s til privatmarkedet.

De første kundene har allerede fått produktet levert, og med en aggressiv plan for oppgradering av fibernettet vil den første fjerdedelen av kundene i HomeNets dekningsområder få tilbud om produktet allerede i løpet av 2022.

I 2015 tok HomeNet posisjonen som markedsleder innen høyhastighets bredbånd ved å gjøre Gigabit-linjen til en prisgunstig selvfølge i de norske hjem. Selskapet fortsatte å utfordre markedet både på fleksibilitet og å levere den beste teknologien til sine kunder. I 2021 var HomeNet først ute med å levere den nyeste generasjon Wi-Fi 6 mesh som standard til alle nye fiberkunder, og setter nå enda en ny standard i markedet for høyhastighets internett, rullet ut i rekordfart.

«De nye produktene vi nå lanserer fremstår som like absurde som 1 Gbit/s gjorde i 2015, men nok en gang setter vi standarden og er i forkant av utviklingen» sier Brynjar Andersen, direktør i HomeNet.

Brynjar Andersen, Direktør i HomeNet

«Fibernett fra HomeNet er et punkt-til-punkt fibernett med nærmest ubegrenset kapasitet. De første kundene har allerede fått 10 Gbit/s levert, og vi er svært fornøyde med at vi fortsetter å utfordre markedet ved å tilby de høyeste hastighetene til gode priser. I 2015 var 1 Gbit/s en absurd hastighet, men i dag har om lag 90% av kundebasen vår i villamarkedet denne hastigheten» fortsetter Andersen

Prisene for de nye hastighetene vil være 999,- 1.499,- og 1.999,- for henholdsvis 2,5 Gbit/s, 5 Gbit/s og 10 Gbit/s.

HomeNet har til nå over 90.000 privatkunder i Norge, og har startet utrulling av fibernettverk i det tyske privatmarkedet. HomeNet er en heleid merkevare av GlobalConnect, som har 97.500 kilometer fibernettverk og 30.000 kvadratmeter datasenter.

Les mer om våre internettjenester

Sjekk dine

Ring oss på 38 99 01 00  eller fyll ut kontaktskjemaet under så kontakter vi deg så snart som mulig!