Fiber til private

Vil du bestille fiber til din hjemmeadresse? Skift til GlobalConnect Privat (tidligere Onefiber)

Presse / GlobalConnect/IP-Only ansætter Henrik Schibler som ny Group CFO

København, den 5. maj 2020: Nordeuropas ledende leverandør af digital infrastruktur, GlobalConnect/IP-Only, har ansat Henrik Schibler som ny Group Chief Financial Officer (CFO).

Han er på nuværende tidspunkt European Chief Operating Officer i ISS og begynder i sin nye position den 10. august 2020.“Jeg kunne ikke være gladere over at byde Henrik velkommen til vores team. Han besidder mange af de afgørende kvaliteter, jeg leder efter i en strategisk og forretningsorienteret CFO. Sådan som GlobalConnect/IP-Only fortsætter væksten omkring kundecentrerede produkter og services, kommer Henrik til at spille en nøglerolle i vores succes, mens vi fortsætter vores ekspansion på tværs af Nordeuropa,” siger Martin Lippert, administrerende direktør i GlobalConnect/IP-Only.

Henrik Schibler har bestredet en række nøglepositioner i ISS, før han blev udnævnt til Group CFO i EVRY ASA, hvor han tilbragte fire år, inden han vendte tilbage til ISS i sin nuværende position som European Chief Operating Officer.

“Jeg er meget begejstret over at slutte mig til GlobalConnect/IP-Only, særligt i en så interessant periode, hvor strategien og integrationen mellem GlobalConnect og IP-Only folder sig ud. Jeg ser meget frem til at blive en del af koncernledelsen og til at bidrage til virksomhedens fremtidige succes,” siger Henrik Schibler.

I begyndelsen af 2020 fusionerede GlobalConnect med svenske IP-Only. Den nye organisation har en unik position i regionen som den eneste leverandør, som kan imødekomme den stigende efterspørgsel fra nationale og internationale virksomheder og offentlige institutioner på stabile og sikre end-to-end forbindelser på tværs af Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Finland.

Henrik Schibler har en kandidatgrad i Economics og Business Administration fra Copenhagen Business School, og han bor i København med sin familie. Han bliver en del af koncernledelsen og rapporterer til administrerende direktør Martin Lippert.

Henrik Schibler afløser Jacob Kjær, som har været ansat siden 2014. Efter seks år med en række sammenlægninger og stærke resultater, har Jacob Kjær besluttet at fratræde for at søge nye udfordringer uden for organisationen.

”Jeg vil gerne sige stort tak til Jacob for hans betydelige indsats og bidrag til at opnå den succes, vi har haft, siden han kom til i 2014. Jeg er overbevist om, at Jacob får stor succes i næste kapitel af sin karriere, og jeg ønsker ham al mulig held og lykke,” siger Martin Lippert.

Om GlobalConnect / IP-Only
GlobalConnect/IP-Only er et førende teknologi- og datakommunikationsselskab i Nordeuropa. Koncernen leverer helhedsløsninger fra jord til sky baseret på egen infrastruktur, der består af 58.000 km fibernetværk og 18.000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Sverige, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 27.000 erhvervskunder og leverer også højhastigheds fibernetværk til 283.000 privatkunder i Sverige og Norge. GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.600 medarbejdere og en samlet omsætning på mere end EUR 500 millioner i 2019.

Kan din virksomhed få fiber?

Indtast firmanavn eller CVR-nummer og tjek om din virksomhed også kan få alle fordelene ved lynhurtigt fibernet.