Presse / Franzefoss inngår avtale med GlobalConnect om leveranse av digital infrastruktur

Fornebu, 31.08.21: Franzefoss og GlobalConnect har inngått avtale om digital infrastruktur, herunder morgendagens WAN-nettverk (SD-WAN) og fullstendige sikkerhetstjenester som skal gjøre Franzefoss trygg i møtet med det uventede.

Franzefoss har inngått en avtale med GlobalConnect om leveranse av SD-WAN og Managed LAN. Som en del av tjenesteleveransen får Franzefoss også fullverdige sikkerhetstjenester som gjør selskapet bedre rustet til å håndtere dagens og fremtidens sikkerhetstrusler. Ny nettverksinfrastruktur gjør det mulig for Franzefoss å utvikle og etablere nye tjenester.

Franzefoss driver innen pukk og grus, avfallshåndtering og gjenvinning. Konsernet sysselsetter ca. 480 ansatte fordelt på 31 anlegg i Norge. Med mål og ambisjoner om å bidra til en bærekraftig utvikling har Franzefoss et viktig samfunnsansvar.

“Denne avtalen sikrer at nye behov og endringer i bruksmønster hos Franzefoss blir håndtert effektivt og vi vil jobbe proaktivt for å kontinuerlig forbedre løsningens stabilitet og sikkerhet”, sier Charlotta Rehman, administrerende direktør i GlobalConnect.

Managed LAN er en total nettverksløsning, som inkluderer både lokalt nett og et trådløst nettverk med høy ytelse. Sammen med fremtidsrettet nettverksteknologi som SD-WAN, oppkobling til skytjenester og aksess til fiber, tar GlobalConnect et helhetsansvar for planlegging, installasjon, drift og vedlikehold, som gjør at Franzefoss kan redusere tiden de bruker på administrasjon av IT. GlobalConnect vil ha døgnkontinuerlig overvåkning av nettverket, inkludert proaktiv feilsøking og support. Ved å samle disse tjeneste får Franzefoss en fleksibel løsning som gir forutsigbarhet både hva gjelder kostnader, ytelse, stabilitet og sikkerhet.

“Vi ser frem til å få en betydelig oppgradering av vårt nettverk, hvor vi får en moderne og fremtidsrettet løsning som gir oss den stabilitet, sikkerhet og ytelse som vi trenger på våre anlegg for å ta ytterligere skritt fremover”, sier Per Christian Holmberg, IT- og Digitaliseringssjef i Franzefoss.