Nyheter / Den nye organisasjonen GlobalConnect/IP-Only er nå på plass

Klar for å levere integrert, digital infrastruktur til hele Nordeuropa

Den 21. november 2019 ble planen om å fusjonere GlobalConnect og svenske IP-Only annonsert. I dag presenterer GlobalConnect/IP-Only den nye organisasjonen og konsernledelsen og begynner å operere som en, felles virksomhet.

Ambisjonen for det kombinerte selskapet er å skape den ledende leverandøren av digital infrastruktur i Nordeuropa. GlobalConnect/IP-Only vil ha en omseting på over 500 millioner euro og omkring 1.600 ansatte i Danmark, Norge, Tyskland og Sverige. Den nye, samlede organisasjonen vil være den eneste leverandør som kan imøtekomme den økende etterespørsel fra nasjonale og internasjonale virksomheter på stabile og sikre ende-til-ende forbindelser på tvers av Nordeuropa, og fusjonen vil også aksellerere de to selskapenes vekst innen levering av fiber til private hjem.

Den nye organisation er designet for å utbytte begge virksomheteres styrker og til å sikre et sterkere kundefokus. Selskapet vil ha en B2B-enhet (business-to-business) i hvert land og B2C-enheter (business-to-consumer) i Norge og Sverige. Dessuten vil virksomheten dele støttefunksjoner på tvers av landene innen områdene Digital Solutions, Operations, IT & Network (inklusive kundedrift); Finance & Legal, People, Culture & Strategy og Communications & Marketing.

“Vi er allerede godt på vei til å bli én, samlet virksomhet, og jeg er glad for å kunne presentere den nye konsernledelsen. Vi vil forsette med å bygge vår nye virksomhet med fokus på å være ledende både hva gjelder eget fibernettverk i Nordeuropa, tilhørende produkter og kompetanse. Samlet gir dette våre kunder en enda mer sømløs og sikker opplevelse,” sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect/IP-Only.

Konsernledelsen vil bestå av følgende medlemmer:

• Martin Lippert, CEO
  • Antonia Brandberg Björk*, Director Integration & Organization
    Tidligere stilling: Chief People & Performance Officer, IP-Only

*Fødselspermisjon fra 1. mars

Virksomhetene vil fortsette å operere under to navn og brands inntil videre.

GlobalConnect/IP-Only er et ledende teknologi- og telekommunikasjonsselskap i Nord-Europa. Konsernet leverer helhetlige løsninger fra jord til sky basert på egen infrastruktur, som består av 58.000 km fibernettverk og datasenter på 27.000 kvadratmeter i Danmark, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect/IP-Only har 27.000 bedriftskunder i konsernet og 283.000 privatkunder i Sverige og Norge.

GlobalConnect/IP-Only har omkring 1.600 ansatte og en samlet omsetning på over EUR 500 millioner i 2019.