Press - SE / Ur&Penn väljer GlobalConnect när man utvecklar IT-infrastrukturen för över 120 butiker i Sverige och Finland

Nordens största kedja inom klockor och modeaccessoarer, Ur&Penn, har hårda krav på digitala infrastrukturen. Med företagets över 120 butiker i Sverige och Finland krävs nät och tjänster med högsta prestanda, stabilitet och flexibilitet. När Ur&Penn nu gör ytterligare en IT-satsning på infrastrukturen valdes GlobalConnect.

Leveransen från GlobalConnect är omfattande:

• Skräddarsydd SD-WAN-lösning där Ur&Penn i realtid kan se hur nätet används och status ända ned på applikationsnivå. Detta skapar enkelhet och kontroll för företagets IT-avdelning och ytterst en ökad säkerhet för företaget.
  • LTE-backup för att alltid vara uppkopplad mot internet och för att inte tappa försäljning vid eventuella fiberavbrott.
  • Nästa generations brandvägg skapar ytterligare säkerhet och flexibilitet för verksamheten.
  • Ökad redundans mellan huvudkontoret och datacentret innebär större stabilitet och tillgänglighet för verksamheten.

– Vi valde SD-WAN av flera anledningar. Säkerhet, flexibilitet, transparens och möjligheten att enkelt skräddarsy nätverket efter våra behov, var några centrala skäl. Kort sagt vill vi kunna styra infrastrukturen centralt och därmed få bättre insyn och större kontroll. Och det får vi med denna lösning, säger Emir Saffar, CIO på Ur&Penn.

– SD-WAN är en framtidssäker lösning som ger oss möjligheten att anpassa oss till snabba omställningar som exempelvis om personal på huvudkontor behöver arbeta hemifrån eller på annan plats. GlobalConnect kan leverera detta, de har både organisation och erfarenhet för en trygg leverans, och var därför ett naturligt val för oss, säger Emir Saffar.

– Ur&Penn har en insatt och driven IT-avdelning med stora krav, vilket matchar GlobalConnects fokus på prestanda, säkerhet och stabilitet på ett mycket bra sätt. Jag är både stolt och glad över förtroendet, och ser fram emot att leverera IT-lösningar som stödjer deras affärsmål under många år framöver, säger Henrik Hammarström, chef B2B på GlobalConnect Sverige.

Avtalet löper över flera år och har ett värde om 11 miljoner kronor.