Pinchos effektiviserar restaurangverksamheten med säker nätverkskommunikation

7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F 7B09F7AC-CC21-4F32-9082-578007289E2F

Franchise-kedjan effektiviserar och säkerställer nätverkskommunikationen med GlobalConnects helhetslösning, SmartConnect.

Eftersom Pinchos är pionjärer inom digitalisering av restaurangverksamhet och världens första app-restaurang fanns det flera goda anledningar till att effektivisera och säkerställa nätverkskommunikationen. För att enkelt samla alla lösningar under ett och samma tak valde Pinchos GlobalConnects helhetslösning – SmartConnect.

– Då vi är en föregångare när det gäller digitaliserad restaurangverksamhet så ställer det höga krav på förbindelse och möjlighet att snabbt kunna ge bra support till våra restauranger, det tycker jag att vi får med GlobalConnect, säger Ronnie Persson, CTO Pinchos Nation

Pinchos använder sig av GlobalConnects helhetslösning SmartConnect, en lättanvänd One Stop Shop där alla handplockade nätverksprodukter samlas i en säker digital lösning. Allt fungerar sömlöst och hanteras av en leverantör, GlobalConnect, till en fast månadsavgift.

Pinchos har valt GlobalConnects mjukvarubaserade nättjänst SD-WAN vilket har möjliggjort sammankopplingen av restaurangerna. Tjänsten ger Pinchos full kontroll ända ner på applikationsnivå samt en bättre överblick då Pinchos själva sköter sin servicedesk och felsökning. Med hjälp av SD-WAN kan Pinchos snabbare hantera felanmälningar och se var i kedjan det brister. SD-WAN skyddar mot cyberattacker men skyddar också trafik som skickas internt tack att all trafik är krypterad och där du även kan prioritera trafik. Utöver säkerheten från SD-WAN har Pinchos valt en fullt managerad lösning för LAN och WiFi där det är enkelt att segmentera upp näten exempelvis för gäster och interna nät som därmed också ger ett ökat skydd, även i den trådlösa miljön. Tack vare GlobalConnects helhetslösning, SmartConnect, kan Pinchos känna sig trygga och där med fokusera på kärnverksamheten.

Relaterad läsning
Passar SmartConnect ditt företag?
SmartConnect
5 goda skäl att samla dina nätverkstjänster under ett tak
Guide: De största trenderna inom retail