Press - SE / GlobalConnect lanserar SmartConnect – helhetslösningen som ska konkurrera om företagskunderna

GlobalConnect, en av de ledande leverantörerna av digital infrastruktur i norra Europa, lanserar nu SmartConnect, en one-stop-shop som samlar alla nätverksprodukter under ett tak. SmartConnect är GlobalConnects stora satsning som ska konkurrera om företagskunderna.

Många företag och organisationer köper applikationer, servrar, säkerhet och annan kritisk infrastruktur som en tjänst – och ofta köpts det från flera olika leverantörer. Det kan för många it-avdelningar skapa en digital mardröm. Det gör att kraven ökar på att ha enbart en ansvarig partner för sina it- och nätverkslösningar för att både kunna garantera robusthet och säkerhet men också för att förenkla för it-avdelningarna på företagen.

“Vi har en unik position på företagsmarknaden eftersom vi äger hela värdekedjan. Det gör att vi kan se till att kundernas alla nätverkslösningar fungerar helt sömlöst. Kunderna har samtidigt full översikt över hela nätverket och behöver bara ha en enda kontaktpunkt kring alla sina it-tjänster. Det gör att företagen kan fokusera på sin kärnverksamhet och slippa administrera it-lösningar, säger Henrik Hammarström Sverigechef för GlobalConnects företagsverksamhet.

SmartConnect är en smidig och säker helhetslösning där kunden samlar alla sina nätverksprodukter. Allt fungerar sömlöst och hanteras av GlobalConnect till en fast månadsavgift. I lösningen ingår bland annat Managed LAN & WiFi för trådlösa och trygga lokala nätverk, liksom SD-WAN som kopplar samman dina olika arbetsplatser och molntjänster i en privat och säker nätverksmiljö. I utvecklingen av SmartConnect har användarupplevelsen spelat en avgörande roll, vilket resulterat i en tjänst som inte kräver tidigare erfarenhet eller expertkunskap för att installera och komma igång.